مسمار

هنوز از زخم مسمار خون جاری است...

مسمار

هنوز از زخم مسمار خون جاری است...

مسمار
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

در مسئله‌ى اخلاق، این نکته را هم عرض بکنم - این را بعداً میخواستم عرض کنم؛ چون میترسم وقت بگذرد، جلوتر عرض میکنم؛ زیرا جزو اساسى‌ترین مسائل است - پرهیز از قول به غیر علم، از غیبت، از تهمت. من خواهش میکنم شما جوانهاى عزیز به این مسئله اهتمام بورزید. همین طور که در زمینه‌هاى مختلف اهتمام به طهارت عملى دارید - به نماز اهتمام دارید، به روزه اهتمام دارید، به پرهیز از تعرضهاى جنسى اهتمام دارید - به این مسئله هم اهتمام داشته باشید. اگر چنانچه ما چیزى را به کسى نسبت بدهیم که در او نیست، خب این میشود تهمت. اگر چنانچه چیزى را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک شایعه است - یک نفرى یک حرفى را از قول یکى نقل میکند، ما هم همان را دوباره تکرار میکنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعه‌پردازى است؛ قول به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امر غیر معلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ «و لا تقف ما لیس لک به علم». «لا تقف»، یعنى چیزى را که علم به آن ندارى، دنبال نکن، دنبال نرو. دنبال کردن، هم در زمینه‌ى عمل هست، هم در زمینه‌ى گفتار هست. وقتى شما یک چیزى را گفتید که به آن علم ندارید، این هم اختفاء امرى است که انسان به آن علم ندارد. لذا دنبالش میفرماید: «انّ السّمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولا».(سوره مبارکه الإسراء آیه 36)

بیانات در دیدار دانشجویان 16/5/91

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۳۹
محمد علی

فاطمه (س) دختر رسول الله (ص) است و سرور زنان عالمین. او کسی است که با فداکاری خود، اسلام و ولایت را حفظ کرد. امّا فاطمه چه چیزی را فدای ولایت کرد؟
فاطمه (س) نماد حیاء و آبرو است. سیره‌ی او به خوبی این امر را نشان می‌دهد. کسی که افتخار یک زن را در آن می‌بیند که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. این دیدگاه فاطمه(س) تحسین رسول الله(ص) را به گونه‌ای بر می‌انگیزد که می‌فرماید «فداها ابوها». فاطمه(س) زنی است که به خودش اجازه‌ی مواجهه با مرد نامحرم نابینا را نیز نمی‌دهد. فاطمه(س) یک عمر با آبرو زندگی کرد.
هنگامی که نوبت امتحان فاطمه(س) برسد، می‌بایست تمام هستی‌اش را فدای ولایت کند. فاطمه(س) یک عمر آبرو جمع کرد که در چند روز همه را خرج ولایت کند. همان فاطمه (س) هنگامی که لشگری از مردان نامحرم پشت درب خانه‌اش تجمع کرده‌اند، باید بیاید از ولایت دفاع کند. باید در میان کوچه‌ها در برابر مرد ناپاکی بایستد و از ولایت دفاع کند. باید سوار ناقه شود و مقابل خانه‌ی تمامی مردم شهر برود و از ولایت دفاع کند.
این جان فاطمه نبود که ولایت را حفظ کرد. این آبروی فاطمه است که ولایت را حفظ کرده است!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۵۷
محمد علی

چرا رابطه‌ی علی و فاطمه را در حد یک زوج عاشق تنزل می‌دهیم؟ محبت بین علی و زهرا، فراتر از محبت یک زن و شوهر به یکدیگر است.
فاطمه نماد سرسپردگی یک مأموم به امام و ولی‌اش است و علی نماد محبت امام و ولی به مأمومین و پیروانش.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۱۰
محمد علی
من عاشق خانواده‌ای هستم که مثل پروانه دور پدر خود که آلزایمر دارد و حتی فرزندانش را از هم تشخیص نمی‌دهد، می‌گردند. پدری که در ظاهر جز درد سر چیزی ندارد. عاشق خانواده‌ای هستم که عروسش هیچ منتی برای پرستاری از پدر پیری که حتی اسم عروسش را هم نمی‌داند ندارد.
من عاشق جوانی هستم که برای معرفی خودش به دختر مورد علاقه‌اش، سه صفت را بر می‌شمرد: کسب روزی حلال، اهل دود و دم نبودن و نماز خوان بودن.
من عاشق پیرمردی هستم که فراموشی دارد و اسم فرزندانش را درست نمی‌داند و از دنیا فقط چهار چیز را به خاطر دارد: وقت نماز، مشهد، سلام بر حسین(ع) بعد از خوردن آب و لیلا!
من عاشق فیلمی هستم که همه‌ی آدمهای آن مذهبی و معتقدند. اما نه ظاهر الصلاح و مذهبی تصنعی.
من  عاشق فیلمی هستم که اصلاً شخصیت منفی ندارد، اصلاً شخصیت خاکستری هم ندارد! همه‌ی آدمها خوبند ولی هیچ کس فرشته نیست!
من عاشق فیلمی هستم که سختی‌ها و مشقت‌های زندگی را نشان می‌دهد، ولی بدبختی و تلخی را نشان نمی‌دهد.
آقای مقدم! متشکرم.

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۴۷
محمد علی

اگر روشن‌فکری در نویسندگی، سخن گفتن از دود و دم، فاحشه‌ها، مستی و نشئگی، لب گوشت‌آلود، گونه‌ی گل انداخته، انشگتان باریک، چاک سینه و این گونه مزخرفات است، مرده‌شور روشن‌فکری و نویسندگی را ببرند.

من همان آدم امل متحجر می‌مانم و البته گاه‌گاهی هم برای دلم چند خطی می‌نویسم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۳۷
محمد علی
خیلی تفاوت است بین اینکه کار برای خدا باشد یا به اسم خدا!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۵۴
محمد علی