مسمار

هنوز از زخم مسمار خون جاری است...

مسمار

هنوز از زخم مسمار خون جاری است...

مسمار
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

گویا امسال دوستان به جد جهت رساندن شهدای خود به رقم‌های ۷۲ نفر و یا حتی فراتر از آن برنامه دارند.
به این طرفداران دیوانه‌شان القاء می‌کنند به پایگاهای بسیج حمله کنند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۸:۳۸
محمد علی
هر وقت به روضه‌ی صدیقه‌ی طاهره-سلام الله علیها- می‌روم توبه می‌کنم از رفتنم. نامرد است آنکه مرثیه‌ی زهرا را بشنود و دق نکند و نمیرد...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۸:۵۲
محمد علی
چند روزی بحث زلزله‌ی تهران نقل محافل شده است. سوای از این‌که در آستانه‌ی بلا بودن تهران را از قول دو تن از علمای مورد وثوق شنیده‌ام بحث اصلی در آن است که گسترش منکرات در جامعه‌ای بنا به سنن الهی موجبات نزول بلا را فراهم می‌آورد. آنچه در روایات بیشتر از همه مشاهده می‌گردد افزایش گناهان جنسی به صورت علنی بزرگترین عامل نزول بلاست. لکن آنچه تیر خلاص بر انزال بلای الهی است ترک نهی از منکر و بی‌تفاوتی جامعه نسبت به گسترش گناه می‌باشد.(این شرایط به وضوح در تهران دیده می‌شود.) البته در قدم اول بایستی بدانیم که شیوع هر گناهی ممکن است موجب نزول بلا گردد و هر چه این گناه بزرگتر باشد احتمال نزول بلا بیشتر. در قدم دوم حساسیت مردم و نهی از منکر قرار دارد. یعنی شاید اگر در جامعه‌ی آلوده وجود داشته‌باشد گروهی از مؤمنین که ناهی از منکرات باشند به واسطه‌ی ایشان بلا دفع گردد یا بهتر بگوییم که اگر منکری در جامعه دیده‌شد و مردم نسبت به آن بی‌تفاوت بودند بایستی دیر یا زود منتظر عواقب آن باشیم. امّا آنچه که بارها از بزرگان شنیده‌ایم آن است که از بزرگترین منکرات، گناهان خواص و مسئولین حکومتی است و  از بزرگترین نهی از منکرات نهی ایشان از خطاهایشان است. در پایان فقط می‌خواهم این را عرض کنم که وظیفه‌ی ما این است که به جای انداختن مشکلات به گردن دیگران برای فرار از مسئولیت و رصد دقیق اجتماع و کنار گذاشتن مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری( که به فرموده حضرت آقا قتل‌گاه انقلاب است) و نظارت بر مسئولین و مطالبه‌گری از ایشان و در ضمن تلاش مضاعف در جهت ارتقاء جامعه در هر جای‌گاهی که هستیم خود را از بلای اصلی که همان فساد اجتماع است (نه عواقب کوچکی چون زلزله) حفظ کنیم و بدانیم که صلاح ما در «آرمان‌خواهی» و «عدالت‌خواهی» است.
(عزیزی می‌فرمود بایستی آن قدر بدویم که وقتی بقیة الله الاعظم ظهور فرمودند عرضه بداریم که نایی باقی نمانده.)

امام علی(ع): ای مردم! همانا خداوند عزوجل عوام را به سبب گناه خواص کیفر نکند [البته] اگر خواص بدون این که عوامل بداند در پنهانی کارمنکر انجام دهد. [اما] اگر خواص آشکارا مرتکب منکر شود و عوام آن را تغییر ندهد، هر دو گروه از ناحیه‌ی خداوند عزوجل سزاوار کیفر می‌گردند.
( میزان الحکمة: ج 1 ص 763)
رسول خدا(ص): هرگاه مردم منکر را ببینند ولی آن را تغییر ندهند، نزدیک است که خداوند کیفرش را فراگیرشان کند.
(کنز العمال: ج 3 ص 70 ح 5535)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۰:۴۷
محمد علی